Estado 20
Estat 20
Va ser fabricada eln 1936 per M.S.M. (Metalúrgica de San Martín) de Barcelona sota llicencia de Gmeinder (Alemania). Des de 1936 a 1938 va fer servei al Tramvia del Baix Empordà, fins que es va cremar en un accident al Pont Major. Reconstruïda desprès de la guerra el 1956 va ser enviada al ferrocarril de Valdepeñas a Puertollano, i va romandre allà fins a la seva clausura el 1964. Per aquest motiu va tornar a terrer gironines, aquesta vegada al SFG en el que romandrà fins a la seva clausura. Ja a Sant Feliu se li va substituir el motor que portava per un Mack de 130 HP per evitar els deslliçaments a les rampes. En 1967 se li va trencar el fals eix i ja no va ser arregllada, per la qual cosa va romandre apartada a la via de servei de Llagostera.
Ample de via | 750 mm | |
Rodatge de la locomotora | 0-3-0 D | |
Diàmetre de les rodes motrius | 700 mm. | |
Tipus de motor original | Kälble G 125 S | |
Transmissió | Hidrodinámica | |
Règimen motor | 1000-1500 r.p.m. | |
Velocitat màxima | 20 km/h | |
Tipus de motor en SFG | Mack de carro de combat | |
Potència | 130 HP | |
Esforç de tracció | 49 kN | |
Peso de locomotora en servei | 16500 kg. | |
Longitud entre topalls | 5325 mm. | |
Amplada de la caixa | 1650 mm | |
Alçada | 2600 mm |
Fotos de la Estat 20
La Estat 20 en l'actualitat