Material
El material que es va utilitzar en el carrilet de Sant Feliu procedia en gran part de la compra (en la seva primera part d'explotació al fabricant, posteriorment a d'altres companyies):
1891-1892 |
LokomotivFabrik Krauss & Cie. A.G. |
4 locomotores 0-3-1T |
1893 |
LokomotivFabrik Krauss & Cie. A.G. |
1 locomotora 0-3-1T |
1905 | LokomotivFabrik Krauss & Cie. A.G. Maschinenbau A.G. |
1 locomotora 0-3-1T |
1920 |
Material para ferrocarriles y construcciones (M.F.C.) |
9 vagons vores baixes sèrie P |
1924 |
LokomotivFabrik Krauss & Cie. A.G. |
2 locomotores 0-4-1TT |
1925 |
Linke Hoffmann |
3 cotxes de passatgers de bogies (3-a/b) |
1964 | FC. Valdepeñas-Puertollano i Tramvia del Baix Empordà Onda-Grao ("La Panderola") |
1 locomotora diesel |
1965 | Onda-Grao ("La Panderola") i Tramvía del Baix Empordà (solo nº 7) | 2 locomotores 0-3-1T |
En la segona part tenim els enllaços a cadascuna de les categories del material mòbil:
Locomotores Amb una sèrie de locomotores de rodatge 0-3-1 que va donar un extraordinari resultat i dos més 0-4-1 més potents però problemàtiques, i posteriorment una diesel per fer maniobres, aquest ferrocarril va tenir, amb poc material tractor una gran fiabilitat i quasi totes les locomotores van passar del milió de quilòmetres. |
|
Furgons i cotxes de passatgers Amb un total de 8 furgons i 27 cotxes de passatgers es van dividir en 3 tipus característics. Els cotxes de dos eixos de procedència alemanya de començament de la comanyia, els tres cotxes de bogies amb balconets també adquirits a Alemanya i els altres que provenien del tancament del ferrocarril d'Onda al Grao de Castellón que eren del tipus tramvia, i tenien les portes a la part central del vagó amb reposapeus abatibles. |
|
Vagons de mercaderies Amb un nombre relativament reduït de 91 vagons de mercaderies, el tren de Sant Feliu va tenir una gran versatilitat en quant al trasportament de suro, carbó, sal, espat-fluor, sosa caústica, ferro vell i botes de ví. Alguns vagons de eixos es van acondicionar per parelles per al transport de material més llarg (pals de la llum i troncs). |
|
Fotos d'aquesta plana amb Copyright de Charles F. Firminger |
Si teniu informació o fotografies que poden interessar des del punt de vista històric i que podeu deixar-me, si us plau, envieu-me un mail i us contactarè. També accepto l'ajut per a la traducció a d'altres idiomes (especialment l'alemany). Aquesta plana no té cap interès comercial.