Via

Perfil de la via

La via va ser adquirida en 1880 a Caramin et Cie. de Thyle-Château (Bélgica). Fabricada amb acer Bossomer, tenia un pes de 16,016 kg. per Perfil de víametre. Del tipus Vignole, amb unes mesures de:

- 90 mm d'alçada

- 80 mm de patí

- 9 mm d'ànima

- 40 mm de cap

Vàren ser entregades en barres de 7,60 metres.

La via va quedar garantida per 25 anys, però donada la seva naturalesa va durar molt més; en alguns trams pràcticament la vida útil de la línia fins el seu tancament, ja que quan perdia densitat per desgast, el tram de carril es canviaba per altres de reserva de bon començament i posteriorment, quan aquells ja s'havien exhaurit, s'intercanviaba amb trams de carril menys usats, com vies de rebase en estacions o vies secundàries.

En la foto de la dreta es pot veure el perfil d'una via al final de la seva vida útil desprès del tancament i es pot veure com ha conservat les mesures originals donades en el paràgraf anterior. Per desgast ha perdut alçada i per inclemències ha perdut amplada de patí i ànima, però el cap ha quedat amb la mateixa amplada, encara que el frec de les pestanyes ha aplanat una de les cares.


Agulles

Els canvis de via tenien una tangent de 7 graus i una corba de 60 metres. Es van fabricar dos tipus de canvis de via diferents, el tipus A i el tipus B, un xic més llarg que el primer, sent el cor pràcticament igual en ambdós tipus.

Veure el disseny           Veure l'original

Nota: Les mides del canvi de via del tipus A, degut al mal estat de l'original poden no ser exactes per diferències d'apreciació meves.

Veure el disseny           Veure l'original


Dissenys originals del SFG, any 1890, foto de via d' Ignasi Griñón, dissenys de pàgina d' iGuadix.


 

Català